dimecres, 10 de juny del 2009

Parxís (Taller "A què juguem?)


Objectiu:Fer un joc de fusta ( Parxis )
Llista de material: Pintura de colors, botons, vernis, rotulador,r egle, rotulador punta fina, escaire, fusta, cinta adhesiva i pinzell,Llista d'eines:Serra elèctrica,llima
Procediment: Primer vaig mesurar les dimensions en un paper. Després el vaig dibuixar a la fusta (fer les ralles, cuadrats, unes rodones i els números del joc) . Després d' haver fet aquestes coses, he començat a pintar els quadrats, cada un d' un color. També he pintat els rectangles petits on hi ha la sortida del joc . Després d' acabar de pintar ho he deixat assecar una estona.També vaig fer un dau de fusta que he pintat d'un color i on he fet uns numeros. Per les fitxes he utilitzat uns botons petits. Per guardar les fitxes vaig fer una caixa quadrada de fusta i la vaig pintar de colors. I un cubilet per llançar el dau.
Com es juga ?Es poden jugar de 2 a 4 jugadors en un tauler de parxís corrent, encara que hi ha versions del parxís de 6 o més jugadors. Cada jugador disposa de 4 fitxes del mateix color (grogues, vermelles, verdes i blaves) i un dau de sis cares. Normalment els jugadors utilitzen un cubilet per llançar el dau.